Wolisz porozmawiać?Skontaktuj się z nami.
Skorzystaj z pomocy jednego z naszych 200 Doradców.
Pracujemy:
pn. - pt.9:00 - 21:00
sob.9:30 - 17:30
Zadzwoń22 270 00 00
ZadzwońWhatsApp

Tematy pomocy Rozwiń(3)

Jak napisać odstąpienie?

W zakresie konstrukcji odstąpienia od umowy OC, prawo daje konsumentom możliwość stworzenia takiego dokumentu samodzielnie.


Należy jednak pamiętać o najważniejszych informacjach, które powinny znaleźć się w zapisie:

  • Dane osoby składającej odstąpienie od umowy, czyli: imię i nazwisko, numer PESEL oraz adres.
  • Numer polisy ubezpieczeniowej, od której konsument odstępuje.
  • Markę, model oraz numer rejestracyjny samochodu, objętego ochroną ubezpieczenia OC.
  • Podstawę prawną, czyli art. 40 ust. 2 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827).
  • Własnoręczny, czytelny podpis osoby składającej wypowiedzenie. Jest to bardzo ważna część dokumentu. Jeżeli będzie brakowało na nim podpisu osoby odstępującej od umowy – ubezpieczyciel nie przyjmie jej.

W przypadku, kiedy rata za ubezpieczenie została już opłacona, należy w odstąpieniu podać również numer konta bankowego, aby ubezpieczyciel mógł przelać środki za niewykorzystaną składkę.
 
Jeszcze bardziej skutecznym i szybszym sposobem na stworzenie dokumentu odstąpienia od umowy ubezpieczenia OC, jest skorzystanie z możliwości wygenerowania gotowego formularza, dostępnego na stronie rankomat.pl.
 
Ponadto, każdy ubezpieczyciel na swojej stronie internetowej udostępnia spersonalizowane formularze, które wymagają jedynie wypełnienia i wysłania pod wskazany adres.  
 

Powiązane pytania i odpowiedzi

Nie wiesz gdzie szukać odpowiedzi?

Skontaktuj się z nami. Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku od 9-21 i w soboty od 9:30 - 17:30.

logo innowacyjna gospodarka
Ubezpieczenia Rankomat Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Wolska 88 informuje o realizacji projektu "Integracja systemu informatycznego multiagencji ubezpieczeniowej INSU z serwisami towarzystw „direct” w celu optymalizacji procesów sprzedażowych produktów ubezpieczeniowych" współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego okres realizacji: 2007 - 2013
logo europejskiego funduszu rozwoju regionalnego