Wolisz porozmawiać?Skontaktuj się z nami.
Skorzystaj z pomocy jednego z naszych 200 Doradców.
Pracujemy:
pn. - pt.9:00 - 21:00
sob.9:30 - 17:30
Zadzwoń22 270 00 00
ZadzwońWhatsApp

Tematy pomocy Rozwiń(3)

W jaki sposób mogę odstąpić od umowy zawartej na odległość?

Jeśli dojdzie do sytuacji, w której została zawarta umowa na odległość bez względu na powód, można od niej odstąpić z zastosowaniem się do pewnych zasad.
Przed odstąpieniem od umowy OC, zawartej kanałem direct (np. przez Internet lub telefon), należy pamiętać o dwóch kwestiach:

  • Ubezpieczyciel może wymagać opłaty za okres, przez który wykorzystywana była ochrona ubezpieczeniowa. Tytułem zwrotu można otrzymać kwotę niższą, iż została pobrana za opłatę.
  • Ciągłość polisy OC musi być zachowana. Jeśli tak się nie stanie, klient otrzyma wezwanie do zapłaty z Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.

Jeżeli spełnione są powyższe kryteria, można skutecznie odstąpić od umowy OC zawartej na odległość. Warto również pamiętać, że w takiej sytuacji ubezpieczyciel nie będzie mógł rozpatrzyć odstąpienia negatywnie.


Oświadczenie o odstąpieniu od umowy OC koniecznie należy złożyć na piśmie. Bardzo istotne jest również, aby dokument zawierał własnoręczny podpis osoby, która zakupiła polisę. Jeśli sprawa dotyczy ubezpieczenia samochodowego auta, które ma dwóch lub więcej właścicieli – wymagane są podpisy każdego właściciela.


Od umowy zawartej na odległość można:

  • odstąpić osobiście, składając dokument w placówce lub u agenta ubezpieczeniowego, 
  • za pośrednictwem listu poleconego z potwierdzeniem odbioru,
  • za pomocą e-maila ze skanem pisma.
     

Powiązane pytania i odpowiedzi

Nie wiesz gdzie szukać odpowiedzi?

Skontaktuj się z nami. Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku od 9-21 i w soboty od 9:30 - 17:30.

logo innowacyjna gospodarka
Ubezpieczenia Rankomat Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Wolska 88 informuje o realizacji projektu "Integracja systemu informatycznego multiagencji ubezpieczeniowej INSU z serwisami towarzystw „direct” w celu optymalizacji procesów sprzedażowych produktów ubezpieczeniowych" współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego okres realizacji: 2007 - 2013
logo europejskiego funduszu rozwoju regionalnego