W momencie sprzedaży wszelkie zobowiązania związane z polisą OC przechodzą na nowego właściciela - także raty, których termin płatności przypada po dacie zawarcia umowy. Sprzedający ma obowiązek opłacić wszystkie raty przed sprzedażą pojazdu, a następnie po sprzedaży może ubiegać się o zwrot nadpłaconej składki, jeśli nabywca nie zdecyduje się kontynuować umowy.
Za niezapłacone raty zbywca i nabywca odpowiadają solidarnie.
Jako zbywca musisz pamiętać o opłaceniu rat, ponieważ nieopłacona w całości polisa nie przedłuży się automatycznie. Zapominalstwo w tej sytuacji jest jedną z najpowszechniejszych przyczyn przerwy w ciągłości OC i nałożenia kary przez UFG. Stąd też jeśli do końca polisy nie zostało wiele czasu, radzimy zrezygnować z niej i kupić polisę OC na cały rok. Tym sposobem jesteś zabezpieczony przed ewentualną karą.
Przydatne dokumenty i wzory
Powiązane pytania i odpowiedzi
Tak, o ile nabywca zrzeknie się Twojej polisy OC i wykupi OC na siebie. W takiej sytuacji musisz mieć dokument potwierdzający zrzeczenie się Twojej polisy OC przez zbywcę. Należy go dołączyć do wniosku o zwrot składki.
Obowiązkiem sprzedającego jest przekazanie nowemu nabywcy aktualnej polisy OC. Do kupującego należy decyzja, czy będzie z niej korzystał, czy ją wypowie.
Oszczędź nawet 50% na polisie
Porównaj oferty ubezpieczeń OC i AC
Porady
Nie wiesz gdzie szukać odpowiedzi?
Skontaktuj się z nami. Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku od 9-21 i w soboty od 9:30 - 17:30.