Wolisz porozmawiać?Skontaktuj się z nami.
Skorzystaj z pomocy jednego z naszych 200 Doradców.
Pracujemy:
pn. - pt.9:00 - 21:00
sob.9:30 - 17:30
Zadzwoń22 270 00 00
ZadzwońWhatsApp

Czy muszę zachować faktury i rachunki za zakupy w czasie oczekiwania na lot?

To zależy od wymagań ubezpieczyciela. Większość towarzystw wypłaca odszkodowanie na podstawie zaświadczenia od linii lotniczych oraz zachowanych faktur i rachunków. Powinny one dotyczyć tylko wymienionych w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia wydatków. Najczęściej towarzystwa zwracają  koszty poniesione na zakup niezbędnych produktów w czasie oczekiwania na lot.

Są to:

  • artykuły spożywcze,
  • napoje,
  • artykuły higieniczne.

Rzadziej pokrywane są koszty zakwaterowania i transferu z lotniska (ale tylko wtedy, gdy linie lotnicze tego nie są w stanie zapewnić).

Niektórzy ubezpieczyciele wypłacają określoną w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia kwotę tylko na podstawie zaświadczenia o opóźnieniu lotu. Nie są wymagane żadne dodatkowe dokumenty. Taką politykę prowadzą między innymi towarzystwa Axa Assistance oraz Uniqa.

Niemniej jednak w sytuacji opóźnienia warto zapoznać się dokładnie z wytycznymi danego ubezpieczyciela, a w razie wątpliwości skontaktować się z centrum alarmowym/informacyjnym. 

Powiązane pytania i odpowiedzi

Kup ubezpieczenie od 3 zł dziennie

Zapewnij sobie spokojne wakacje

Nie wiesz gdzie szukać odpowiedzi?

Skontaktuj się z nami. Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku od 9-21 i w soboty od 9:30 - 17:30.

logo innowacyjna gospodarka
Ubezpieczenia Rankomat Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Wolska 88 informuje o realizacji projektu "Integracja systemu informatycznego multiagencji ubezpieczeniowej INSU z serwisami towarzystw „direct” w celu optymalizacji procesów sprzedażowych produktów ubezpieczeniowych" współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego okres realizacji: 2007 - 2013
logo europejskiego funduszu rozwoju regionalnego